تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک- کارآفرینی

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک- کارآفرینی

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک چیست؟
تجارت الکترونیک، به معنیِ انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.

آخرین مطالب

آژانس دیجیتال مارکتینگ

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۴۶ ق.ظ

در دنیای امروز، با اینکه بازاریابی و تبلیغات هنوز به‌صورت سنتی، یعنی چاپ کاتالوگ، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و… در حال انجام است، اما عمدتاً این کار به‌صورت دیجیتال انجام می‌شود و این به‌معنی از‌بین‌رفتن روش بازاریابی سنتی نیست؛ چراکه تکنیک‌های بازاریابی سنتی همچنان جای خود را در میان برخی از کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ حفظ کرده‌اند. تقریباً می‌شود گفت اصطلاح «آژانس دیجیتال مارکتینگ» بیش از حد عجیب و غریب است، چرا؟ چون تعریف دقیقی از آن در دسترس نیست. ازآنجاکه شاید هر کسب‌و‌کار یا هر جایی خود را آژانس دیجیتال مارکتینگ معرفی کند، باید به وجه تمایزهای آن با بازاریابی سنتی و اینکه خود آژانس دیجیتال مارکتینگ دقیقاً چیست اشاره کنیم تا این موضوع برای علاقه‌مندان به‌خوبی جا بیفتد و روشن شود.

اما آژانس دیجیتال مارکتینگ واقعاً چیست؟ شاید در ابتدا حس کنید که این سؤال، بسیار ساده و پیش‌پا‌افتاده است؛ اما با جست‌وجوی این سؤال به فارسی یا معادل انگلیسی آن در موتورهای جست‌وجو، متوجه می‌شوید که با موضوعی به‌ظاهر ساده، اما در باطن سخت و چالشی روبه‌رو هستید. موضوعی که می‌شود ساعت‌ها دربارۀ آن بحث و گفت‌وگو کرد و شاید درنهایت نیز حق مطلب ادا نشود.

احتمالاً اغلب این مطلب را شنیده‌اید که می‌گویند: «جهان بازاریابی در حال تغییر است.» به نظر من این عبارت درست است، اما احساس می‌کنم هر کسی نگاه متفاوتی به این موضوع دارد. نگاه من به این موضوع این نیست که مسیر بازاریابی به کدام سمت می‌رود و آینده‌اش کجاست؛ چراکه ما داریم در زمان حال زندگی می‌کنیم و باید زمان حال خودمان را دریابیم. به‌علاوه انتخاب‌های امروزمان به‌عنوان یک انسان یا مدیر در کسب‌و‌کارهاست که وضعیت آیندۀ بشر یا کسب‌و‌کارها را رقم خواهد زد. در علم مدیریت به مسئلۀ تصمیم‌گیری به‌عنوان یکی از وظایف مهم انسان‌ها اشاره شده است. بنابراین باتوجه‌به این صحبت‌ها مدیران تبلیغات و بازاریابی کسب‌و‌کارها باید بتوانند با هوشمندی تصمیم‌گیری‌ کنند؛ زیرا آن‌ها در آیندۀ کسب‌و‌کارها نقش بسزایی ایفا می‌کنند. از‌این‌رو شناخت وظایف آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در انتخاب آن‌ها برای همکاری، به مدیران کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا در پروسۀ همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و برون‌سپاری مسئولیت‌های دیجیتال مارکتینگ کسب‌و‌کار خود، انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشند. همچنین شناخت این وظایف در پیگیری امور مربوط به دیجیتال مارکتینگ بسیار مؤثر است.

  • خوش فکری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی