تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک- کارآفرینی

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک- کارآفرینی

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک چیست؟
تجارت الکترونیک، به معنیِ انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.

آخرین مطالب

بستنی فروش

شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۵۰ ب.ظ

با ورود به فصل تابستان یکی از بهترین مکان هایی که میتوان از گرما تابستان فرار کرد، رفتن به مغازه بستنی فروشی و خوردن یک بستنی خوشمزه است. در دیگر فصل ها نیز مغازه های بستنی فروشی از محبوب ترین ها هستند.

اما اداره کردن یک بستنی فروشی مطلوب و ارایه بستنی هایی سالم و خوشمزه چندان کار آسانی نیست و نیاز به رعایت اصولی دارد که باعث می شود مشتری ها به بستنی فروشی شما جذب شوند.

چند نکته مهم که باید بستنی فروش ها بدانند

این نکات و اصولی که بستنی فروش ها باید بدانند چیست؟ رعایت بهداشت چقدر می تواند در جذب مشتری تاثیر بگذارد؟ آیا کیفیت مواد اولیه اهمیت دارد؟

با ما باشید تا در دنیای بستنی فروش ها به این پرسش ها بپردازیم.

توصیه هایی به بستنی فروش ها
مغازه بستنی فروشی باید در مسیر های پر رفت آمد قرار بگیرد، بعلاوه فراموش نکنید که دور و بر شما از جنس مغازه شما وجود نداشته باشد.

همچنین سعی کنید تا چند صد متری خود جای مناسب برای پارک داشته باشید، چون عمده ی فروش شما شبها و در تایم تفریح مردم است.

میتوانید برای جذب مشتری از منو هایی خاص و جذاب استفاده کنید. برای مثال در منو قسمتی برای نوجوانان و افراد در حال رشد قرار دهید، یا قسمتی از منو را برای خانم های باردار بچینید. و یا حتی میتوانید نوشیدنی های رژیمی یا محصولات مناسب برای پوست را مشخص کنید .این منو یا هر ایده جذاب دیگری میتواند شما را موفق کند.

بستنى هم مانند بشقاب غذا حتی احتیاج به ارایش درسرو دارد، نحوه عمل اورى با طعم و رنگ هاى مختلف، تنوع در تاپینگ، دکور مناسب و… همگى در جذابیت یک بستنى فروشى تأثیر دارد.

مواد تشکیل دهنده بستنی

مواد تشکیل‌دهنده بستنی اعم از خامه، شیر، شکر، مغز خشکبار (گردو، پسته، بادام)، میوه‌ها و طعم‌دهنده‌ها بوده که از حساسیت زیادی برخوردارند و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی، احتمال بروز هر نوع آلودگی و به تبع آن ایجاد مسمومیت در مصرف‌کننده افزایش می‌یابد.

بستنی فروش ها میتوانند انواع پودرهای بستنی لترا را از شرکت پوران پودر سپاهان برای ساخت بستنی های خود تهیه نمایند که از نظر سلامت و کیفیت بهترین بوده و در مزه های متنوعی ارایه می شود و همزمان کیفیت و طعمی به یاد ماندنی را برای مشتریان خاطره سازی می کند.

شرایط نگهداری میوه ها و مواد اولیه

اصولا مواد غذایی از جنبه نگهداری به ۲ گروه تقسیم می شوند:

دسته اول مواد غذایی فساد پذیرند که باید در شرایط سرما نگهداری شوند. سردخانه بالای صفر درجه سانتی گراد که همان محیط  یخچال است و سردخانه زیر صفر درجه سانتی گراد که فضای فریزر را در برمی گیرد.

دسته دوم مواد غذایی هستند که فساد پذیری کمتری دارند. این گروه را باید در مکان های خشک، خنک و دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهیم.

مغزها جذب رطوبت بالایی ندارند و می توان آنها را در یخچال نگهداری کرد. اگر، مغزها به مدت طولانی در شرایط نامناسب (گرما، رطوبت زیاد و تهویه نامناسب) نگهداری شوند، احتمال رشد قارچ های میکروسکوپی در آنها بالا خواهد رفت.

چند نکته مهم که باید بستنی فروش ها بدانند

نکات بهداشتی که در تهیه بستنی باید رعایت گردد

۱.استفاده از شیر پاستوریزه و اطمینان از سلامت آن.

۲.در نظافت وسایل تهیه بستنی دقت نموده و در محل محفوظی نگهداری شود.
۳.آنچه که در آن وسایل برداشت بستنی از قبیل قاشق و یا وسیله دیگر را شستشو می‌دهند، باید مرتباً تعویض گردد.
۴.از اضافه کردن خامه غیرپاستوریزه یا حرارت ندیده در بستنی خودداری شود.

۵.بستنی به دلیل اینکه از مواد اولیه حساس به آلودگی میکروبی نظیر: شیر، تخم‌مرغ، ژلاتین تهیه می‌گردد، از نگهداری آن به مدت طولانی در فریزر خودداری نمایید.

۶.بستنی نرم شده قابل مصرف نیست. چون میکروبها در آن به شدت ازدیاد حاصل نموده و برای اینکه این مواد قابل استفاده شوند باید یک مرتبه دیگر به آنها حرارت داد و سپس منجمد کرد.

نکات بهداشتی که باید توسط کارکنان بستنی فروشی رعایت شود

۱.تمام کارکنان مغازه های بستنی فروشی باید از روپوش‌های مناسب استفاده کنند که بر روی آنها لک یا پارگی وجود نداشته باشد و ترجیحا این لباس‌ها باید به رنگهای روشن تهیه شوند.

۲.کارکنان این محیط‌ها باید توجه کنند که اگر روی پوست دست آنها زخم، بریدگی یا سوختگی وجود داشته باشد، باید دست‌های خود را با بتادین ضدعفونی کرده و تا حد امکان از دستکش مناسب برای فعالیت استفاده کنند.

۳.باید بلافاصله پس از نظافت مکان، دست‌های خود را با آب و صابون مناسب شستشو دهند و باید از شستشوی دستها در سینگ خودداری شود.

۴.کارکنان نباید به هیچ وجه در زمان کار از زیورآلات و دستبند استفاده کنند، خانمها نیز اگر در چنین محیط‌هایی فعالیت می‌کنند نباید از لاک و ناخن مصنوعی استفاده کنند، از لحاظ بهداشتی روپوش کارکنان باید دارای آستین بلند باشد تا از ریختن موهای دست در مواد غذایی پیشگیری به عمل آید.

۵.کارکنان به هیچ عنوان نباید وسایل شخصی خود مانندکفش یا جوراب‌ها را بر روی یخچال یا نزدیک مواد غذایی قرار دهند بلکه این لباس‌ها در کمدهای مخصوص به خود قرار گیرند.

۶.تمام سبزی‌ها و همچنین میوه‌ها باید با شیوه درست طی چهار مرحله سالم‌سازی شوند. در مرحله اول باید میوه‌های خراب و گندیده از سایر میوه‌ها جدا شوند. سپس میوه‌های سالم را در ظرف مخصوص قرار داده و به ازای هر یک لیتر آب، سه تا پنج قطره مایع ظرفشویی در ظرف ریخته شود و به مدت پنج دقیقه این میوه‌ها شستشو داده شوند تا انگلها و باکتری‌هایی که در روی سطح آنها قرار دارد از بین بروند. پس از آن باید میوه‌ها را در ظرف دیگری قرار داده و توسط محلول‌های مخصوص ضدعفونی شوند و سپس آنها را با آب فشار قوی آبکشی کنیم.

۷.مواد شوینده و شیمیایی را نباید به هیچ عنوان در کنار مواد غذایی قرار داد. همچنین استفاده از طعم‌دهنده‌ها، اسانس‌ها و شیرین‌کننده‌های شیمیایی در بستنی‌ها ممنوع است.

چند نکته مهم:

  • قرار دادن قهوه به مدت طولانی در معرض هوا سبب از دست رفتن طعم و جذب رطوبت می شود.
  • بستنی فروشی ها باید مجهزبه دستگاه یخ ساز باشند و از یخ های دیگر استفاده ننماید.
  • از سلامت شیر مصرفی مطمئن باشد و از شیر پاستوریزه استفاده نماید.

چند نکته مهم که باید بستنی فروش ها بدانند

طعم و بوی بستنی

طعم و بوی بستنی باید طبیعی و مطابق با طعم و بوی نوع میوه ها یا محصول اصلی بستنی مورد نظر بوده و عاری از هرگونه طعم و بوی خارجی،سوختگی،ترشیدگی و کپک زدگی باشد. افزودن هرگونه طعم دهنده به فرآورده غیر مجاز است.

بستنی باید فاقد هرگونه بقایای گیاهی و مواد غذایی مانند پوست،هسته،دم و برگ میوه باشد.

کلام پایانی

در دهه‌های اخیر به موازات افزایش آگاهی ‌مردم نسبت به بهداشت عمومی‌ و اهمیت یافتن مسئله حفظ سلامت، مصرف سرانه انواع بستنی نیز به طور مرتب افزایش یافته است. بستنی فروش ها با توجه به مسائل بهداشتی و رعایت اصولی که در این مقاله ذکر شد می توانند در میدان رقابت پیروز شوند.

 

پودر بستنی لترا

  • خوش فکری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی