تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک- کارآفرینی

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک- کارآفرینی

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک چیست؟
تجارت الکترونیک، به معنیِ انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.

آخرین مطالب

برندسازی عاطفی چیست؟

شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۱ ب.ظ

برندسازی عاطفی چیست؟

برندسازی عاطفی به معنی وفاداری مشتریان به مدت طولانی است!

هر بازاریابی می داند که برندسازی فوق العاده مهم است، چون برندسازی مشتریان را با برند شما آشنا ساخته و آنها را قادر می سازد تا برند شما را در میان دریایی از رقبا بشناسند. موفقیت تمام این برندها به عواملی بیش از لوگو برمی گردد، و به تشکیل یک ارتباط عاطفی با مشتریان خود مرتبط می باشد.

 

با درگیر کردن احساسات بسیار در تصمیم گیری، ایجاد یک پیوند عاطفی با مشتریان آسان شده و تاثیر مستقیمی بر سودآوری می گذارد.

برندسازی عاطفی به وضوح سبب تمایز شرکت ها از رقبای خود شده و به ایجاد روابط عمیق بین برند ها و مصرف کنندگان کمک می کند. روابط همراه با بعد عاطفی احتمال بیشتری برای وفادارماندن نسبت به قیمت کمتر از رقبا و غیره دارد.

فقط روش بازاریابی شخصی مبتنی بر تحقیقات می تواند پیوند قوی خوبی برای یک برند ایجاد کند که سبب واکنش های احساسی و شخصی در مشتریان شود. و بازاریابی برند از طریق شبکه های اجتماعی مهم تر از تلاش هایی است که برندها برای ایجاد ارتباط با مشتریان خود بصورت رودررو بکار می برند.

ایجاد یک پیوند عاطفی با مشتریان چیزی بیشتر از بازاریابی مناسب است – یک شرکت فعال در برندسازی عاطفی نیازهای مشتریان خود را جلوتر از کالایی که می فروشد، قرار می دهد.

 

مفهوم برندسازی عاطفی

برند احساسی در یک بازار در حال تغییر

مارک گوب مفهوم برندسازی عاطفی را بیش از ۱۵ سال پیش مطرح کرد. فلسفه او بر این مبنا است که ارتباط می تواند در سطح عاطفی بین برند ها و مردم ایجاد شود.

مصرف کنندگان با برند هایی تعامل دارند که احساس می کنند منعکس کننده هویت آنهاست و هنگامی که پیوند عاطفی نزدیکی با یک برند تشکیل شود، احساسات می تواند بیشتر شود – افرادی که پپسی را دوست دارند معمولا از کک متنفرند

او بیان می کند: "مشتریان خود را از طریق برند هایی که از آنها استفاده می کنند، تعریف می کنند. مارک لباس هایی که می پوشند، نوع اتومبیل هایی که می رانند، نوشیدنی هایی که می خورند، رستورانی که می روند، مکان های خاصی که می روند و غیره. "

 

نمونه های موفق برندسازی عاطفی

پپسی و مرسدس بنز دو برند بزرگ هستند که نیاز به معرفی ندارند.

آنها از سن تا وضعیت را هدف قرار می دهند، اما این برندها ارتباط عمیق عاطفی با مشتریان خود برقرار می کنند که تبدیل به وفاداری تزلزل ناپذیر مصرف کننده می شود.

اپل برند دیگری است که اثربخشی برندسازی عاطفی را ثابت می کند. اپل تقریبا در سال ۱۹۹۰ شکست خورد اما نو سازی شگفت انگیز این برند، آن را به یکی از برندهای برتر قرن ۲۱ تبدیل کرد.

Wired.com از زبان گوب عنوان کرد اپل در لمس دستی محصول خود در دنیای همیشه در حال تکامل تکنولوژیکی موفق عمل کرده است. اپل در پاسخ به نگرانی مصرف کنندگان در مورد سرعت تکاملی تکنولوژی، با ایجاد احساس در مشتریان خود که آنها بخشی از برند اپل هستند، اعلام کرد که برند آنها نیازهای مشتریان خود را درک می کند.

برندهایی مانند بینگ و گوگل نیز روش برندسازی عاطفی را اتخاذ می کنند. تبلیغات اخیر گوگل نشان می دهد که مردم در مورد چیزهای متوسط صحبت می کنند ​​و بطور عاطفی از طریق جیمیل ارتباط برقرار می کنند. کمپین های جدید بینگ، افراد مشهور را به سطح مصرف کنندگان تنزل می دهد. مردم می توانند با این برندها ارتباط برقرار کنند زمانی که این برندها نشان دهند نیازها و انگیزه های مصرف کنندگان خود را درک می کنند.

 

درنظر گرفتن مشتریان در وهله اول

بنابراین، چگونه می توانید نشان دهید که شما مشتریان خود را جلوتر از تمام ملاحظات دیگر در نظر می گیرید؟

  • تصمیم بگیرید کدام احساسات را می خواهید در مخاطبان خود هدف قرار دهید. مثلا "رویای آمریکایی"، اعتماد به نفس یا اعتماد به آینده. تشخیص و تعریف نیازهای عاطفی اصلی مخاطبان تان، مهم ترین بخش برندسازی عاطفی است. بسیار حیاتی است که این مفهوم را در تمام ارتباطات داخلی و خارجی خود برسانید.
  • مشتریان را تشویق کنید به حالت عاطفی دلخواه شما برسند. "من فقط از برند … می خرم؟ " با درنظر گرفتن نیازهای مشتریان خود شروع کنید – چه چیزی می خواهند، چه چیزی نیاز یا آرزو دارند.
  • ارتباطات پایداری با محوریت نیازهای عاطفی مشتریان برقرار سازید. هر نقطه تماس به عنوان مثال روابط مشتری، محتوای آنلاین و شرکت در رسانه های اجتماعی، باید منعکس کننده و تقویت کننده این پیام باشد که برند شما به نیازهای عاطفی مشتریان خود پاسخ می دهد. به ویژه این موضوع در «لحظات حقیقت » مهم است.

هنگامی که مردم دلبستگی عاطفی به یک برند پیدا می کنند، قدرت این پیوند عاطفی بی شباهت به ارتباط عاطفی با شخص دیگر نیست. برای آن فرد سخت می شود که از یک برند جدا شده و رابطه جدیدی با برند دیگر برقرار کند. برندسازی عاطفی تنها می تواند با قرار دادن آنچه بنظر مشتریان مهم تر است، پیش از هر چیز دیگری صورت گیرد.

اگر شما بتوانید مهارت ایجاد ارتباط با مشتریان خود را در این سطح بالا ببرید، می توانید روی مشتریان خود به مدت طولانی حساب کنید!


منبع: http://brandabout.ir/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/


  • خوش فکری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی