تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک- کارآفرینی

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک- کارآفرینی

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک چیست؟
تجارت الکترونیک، به معنیِ انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.

آخرین مطالب

استراتژی سئو

دوشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶ ب.ظ

بعضی از استراتژی ها در سئو وجود دارند که اگر بصورت مرتب استفاده شوند، رتبه بندی سایت را ارتقا می دهند. دانستن و عمل کردن به این استراتژی ها به این معناست که شما کاری را انجام می دهید که واقعا برای سایت شما مفید خواهد بود.

در این پست تلاش داریم که 12 استراتژی برتر سئو SEO 2017 را به شما  معرفی کنیم. این استراتژی ها بر اساس تحقیقات زمینه ای و تجربیات John Rampton می باشند.

1.برای جستجوی در موبایل و مرورگر آن  بهینه سازی کنید

بهینه سازی تلفن همراه برای سال ها مهم بوده است. وب گردی با موبایل و تبلت در اکتبر 2016 از وب گردی با دسکتاپ با 51.3 % رشد پیشی گرفته است. در نوامبر 2016 گوگل اولین شاخص موبایل خود را راه اندازی کرد. این بدان معناست که گوگل نتایج جستجو را بر اساس ورژن موبایلی محتوا ایجاد خواهد کرد. گوگل نسخه ی دسکتاپ یک سایت را بعنوان فهرست بندی و شاخص اصلی خود قرار داد. اگرچه با این بروز رسانی گوگل اکنون نسخه ی موبایل سایت  را بعنوان شاخص اصلی خود استفاده میکند.

این بدان معناست که در اولویت قرار دادن نسخه ی موبایل سایت شما و  محتوای مناسب موبایل ها یک الزاماست.

2.به لینک سازی آگاهانه بپردازید

لینک ها برای مدت زیادی بعنوان محرک رتبه بندی بهتر بوده اند. گوگل اظهار داشته است که لینک ها یکی از سه فاکتور اصلی رتبه بندی هستند( در کنار محتوا و RankBrain )، و البته مطالعات چندگانه ی فاکتور های رتبه بندی نیز این مورد را تایید کرده اند.

براساس یک مطالعه که اخیرا توسط Stone Temple انجام شده نشان داده است که لینک ها از آنچه که ما فکر میکردیم قدرتمندتر هستند. اگرچه، لینک ها به تنهایی برای بالا بردن محتوای ضعیف کافی نیستند.

اگر محتوای شما رقابتی و مرتبط نباشد، لینک ها کمکی به کسب رتبه ی بالاتر نخواهند کرد. اگر محتوای شما مرتبط و خوب باشد آنگاه لینک ها کمک زیادی خواهند کرد.

 

3.برای جستجو از طریق صدا نیز بهینه سازی کنید

بر اساس گزارش ترند های اینترنتی KPCB در سال 2016، جستجو های از طریق صدا یا همان ویس سرچ (Voice Search) از سال 2008 تا کنون 35 برابر شده اند و اگر آمار را از سال 2010 در نظر بگیریم رشد 7 برابری داشته اند.

4.برای جواب های قدرتمند بهینه سازی کنید

در سال 2015 جواب های قدرتمند و درست برای 20% جستجو ها نمایش داده شده بود. این درصد در سال 2017 بالاتر هم خواهد رفت.

اگر شما میخواهید که محتوای شما برای سوال های مربوط به صنعت نمایش دادده شود، بهینه سازی محتوا برای سوال های مرتبط با آن برای شما حیاتی است. چندین راه وجود دارد تا این کار را انجام بدهید، اینکه سوال را بصورت واضح در میان محتوای خود بیان کنید، یا یک جواب مستقیم به سوال همراه با اطلاعات بیشتر در ادامه ی  آن بیاورید، استفاده از فهرست ها و صفحه های پرسش و پاسخ نیز مفید خواهند بود.

 

5.استفاده از URL  های کوتاه تر را در نظر بگیرید

استفاده از URL هایی که با کلمات کلیدی مرتبط باشند و توصیفی نیز باشند یکی از مهمترین استراتژی های سئوSEO  بوده است. برخی از مطالعات تاکید کرده اند که استفاده از URL های کوتاهتر واقعا ممکن است که منجر به رتبه های برتر شوند..

گرچه هیچ تعداد محدودی برای استفاده از کلمات نیست، گوگل اشاره کرده است که به هرچیزی بعد از 5 کلمه اعتبار نخواهد داد. هرگاه که ممکن بود، از کلمات کلیدی مهم خود در چند کلمه ی اول URL خود استفاده کنید و سعی کنید تا کل  URL خود را در حدود 5 کلمه نگه دارید.

 

6.بهینه سازی محلی یک الزام است

جستجوی محلی استفاده از موتور های جستجوی ویژه اینترنت است که به کاربر ها اجازه می دهد جستجوی های محدود جغرافیایی را بجای یک فهرست از دیتابیس سازمان یافته ی کسب و کار ارائه دهند. با توجه به حرکت بسوی یک طرز فکر که تلفن همراه را در اولویت قرار میدهد، هیچ جای تعجبی ندارد که افراد حرفه ای تاکید خود را بر روی جستجوی محلی افزایش داده اند.

در پست سئو و ترند های دیجیتال در 2017 Gianluca Iorelli  نوشته است که ” در یک دنیا که تنها موبایل حرف اول را میزند، مرتبط بودن جستجوی محلی باید بسیار بیشتر باشد. بنظر می رسد که این دلیل استراتژیک برای بروزرسانی مانند Possum و همه ی تست های محلی باشد که شاهد آنها هستیم. و همچنین مالکیت شرکتی به نام Urban Engines (موتور های شهری) که هدف آنها انالیز کردن “اینترنت دستگاه های دیجیتال در حال حرکت” است.

اگر شما هم یک جز محلی برای شرکت خود دارید، بهینه سازی برای جستجوی محلی در سال 2017 ضروری است. از آنجایی که مشتری های شما رو به موبایل هایشان می آورند تا کسب و کار های محلی، محصولات و اطلاعات را پیدا کنند، پیدا شدن برای کلمات کلیدی جستجوی محلی یک الزام خواهد بود.

 

7.بر روی افزایش تجربه ی کار با مشتری خود تمرکز کنید

مدت هاست که میدانیم ارائه ی یک تجربه ی کاری کلیدی برای رتبه های برتر است. هرچند معیار های تجربه ی کاری (CTR ، رتبه های برگشتی و غیره) همیشه یک نوع تبلیغ غیر مستقیم بوده اند. منظور از CTR  که مخفف Click through rate  می باشد، نسبت کاربر هایی که روی لینک خاصی کلیک می کنند به سایر کاربر هایی است که تبلیغات،صفحه و یا ایمیل را مشاهده می کنند. CTR اکثرا برای اندازه گیری میزان موفقیت یک تبلیغ انلاین و یا کمپین ایمیلی استفاده می شود.

اخیرا یک مطالعه که در وبلاگ Moz منتشر شده بود نشان داد که رابطه ی مستقیم بین رتبه های برتر و کنار زدن صفحه هایی  که انتظار CTR بیشتری از آنها در صفحه ی نتایج جستجو می رود وجود دارد. به بیان دیگر، اگر محتوای شما در صفحه ی اول نتایج جستجو قرار داشته باشد اما از لحاظ کلیک های انجام شده عملکرد خوبی نداشته باشد، ممکن است رتبه ی خود را در صفحه ی اول نتایج جستجو (SERP) تا مدت زیادی حفط نکند.

یکی از راه هایی که می توانید با انجام آن از قدرتمند بودن CTR  خود اطمینان حاصل کنید این است که فراداده ی خود را بر اساس کلمات کلیدی خودتان بهینه سازی کنید. به یاد داشته باشید : نوشته ی عنوان شما و توضیحات محتوای شما بعنوان تبلیغ محتوای شما در صفحه ی نتایج جستجو عمل می کنند و باید بازدیدکنندگان را علاقه مند کنند و آنها را ترغیب کنند تا روی مطلب شما کلیک کنند و آنها مطالعه کنند.

 

8.از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای خود استفاده کنید

تحقیق درباره ی کلمه ی کلیدی یکی هنوز هم یکی از جنبه های مهم سئو  به حساب می آید. اگرچه، این موضوع نباید فقط گشتن به دنبال یک یا چند کلمه و یا عبارت برای استفاده در محتوای شما باشد.

بصورت ایده ال، به دنبال عبارت های باشید که با عنوان اصلی محتوای شما ارتباط معنایی داشته باشند. برای مثال، اگر قرار است که من برای یک صفحه وبلاگ نویسی کنم که درباره ی طرز تهیه ی یک کیک جنگلی سیاه است من به احتمال زیاد به کلماتی مانند “شکلات”، “گیلاس”   و یا “کرم زده شده” نیاز خواهم داشت.

استفاده از این کلمات به گوگل اثبات خواهد کرد که من بصورت کامل در حال پوشش موضوع محتوای خود هستم. و همچنین این را نیز اثبات خواهد کرد که من مقاله ای مرتب و با جزئیات بیشتری دارم.

9.محتوای طولانی تری بنویسید

در یک مطالعه ی جدید سایت فوربز R.L. Adams می گوید ” من در بسیاری از جستحوی های رقابتی رتبه ی اول را کسب کردم و تقریبا همه ی آن مطالبی که نشوتم بیشتر از 2000 کلمه بودند.” او در ادامه ی صحبت های خود بیان می کند که کسب رتبه ی برتر تنها به دلیل محتوای طولانی تر نیست و کیفیت محتوا نیز تاثیر دارد. او می گوید ” هدف این نیست که تنها 2000 کلمه بنویسیم که تشکیل یک محتوای بی ربط و نامربوط را بدهد. درست است که  میزان مطلب نیز مهم است ولی کیفیت آن نیز اهمیت زیادی دارد. برای کسانی که به تازگی شروع به کار کرده اند این امر مهم است و نباید به صورت حدودی باشد، بلکه باید در تولید محتوای خود دقیق باشند.”

حرف ها و صحبت هایی که شنیده می شوند به کنار، هر تحقیق بصری که تاکنون انجام شده رابطه ی بین محتوای طولانی تر و رتبه های بهتر را نشان می دهند. بعضی ها می گویند که کمترین میزان کلمه های محتوا باید 1200 باشد بعضی می گویند 1300 و بعضی از افراد نیز روی 1500 کلمه تاکید دارند.

اگر می خواهید که رتبه ی شما برتر باشد، پیشنهاد ما به شما 1200 کلمه برای یک پست وبلاگ استاندارد و بالا ی 2000 کلمه برای محتوا های همیشه تازه و پربازدید.

 

10.سایت خود را سرعت بخشید

گوگل به اینکه سایت شما سرعت بالایی داشته باشد تاکید دارد. با توجه به اینکه ساختار جستجو و نمایش نتایج جستجو از طریق موبایل در حال پیشرفت است، سرعت بالای سایت اهمیت بیشتری می یابد. اخیرا گوگل بر اهمیت سرعت سایت برای موبایل ها نیز تاکید کرده است، گوگل بیان کرده است که ” سایت هایی که در بالا آمدن سرعت پایینی دارند بازدیدکنندگان را دلسرد می کنند و یاعث تاثیر بد بر منتشر کنندگان مطلب خواهند داشت.” در یک تحقیق جدید که ” نیاز به سرعت برای موبایل” نام دارد مشخص کرد که اگر بالا آمدن سایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد، 53% بازدید کنندگان سایت را ترک می کنند. با توجه به این موارد بالا بودن سرعت سایت اهمیت زیادی خواهد داشت.

 

11.برای اقتدار موضوعی هدف گذاری کنید

اگر که در حال نوشتن یک مطلب کامل و طولانی می نویسید به احتمال زیاد شما این ویژگی را دارید. این استراتژی بسیار مهم است. در یک تحلیل که در آن 1 میلیون نتایج جستجو مورد بررسی قرار گرفتند، Brian Dean از Backlinko متوجه شد که محتوای جامع بصورت گسترده ای از محتوای سطحی و ضعیف رتبه ی برتری را کسب میکنند.

استراتژی سئو جدید

حتی صفحه هایی که یک مطلب خاص را بصورت کاملی پوشش می دادند رتبه ی بهتری از محتواهای کوتاهی بودند که صرفا برای یک کلمه ی کلیدی خاص  بصورت بالایی بهینه سازی شده بودند.

به عبارت دیگر روی عمق و وسعت نظر مطلب تمرکز کنید تا روی تعداد کلمات و تعداد استفاده از کلمه ی کلیدی.  بدون شک این کار برای کسب رتبه ی بهتر مفید تر خواهد بود.

 

12.بر روی هدف و نیت کاربر تمرکز کنید

در موارد بالا درباره ی تغییر در استفاده از کلمات کلیدی صحبت شد اما باید کمی پیشتر برویم. از آنجایی که رابطه ی یک طرفه ی بین کلمات کلیدی و رتبه بندی از میان رفته است و یا حداقل تاثیر آن بسیار کمتر شده است بهینه سازی برای نیت و قصد کاربر ها نقش مهمی دارد.

استراتژی سئو

این بدان معنیست که نباید فقط بر روی یک کلمه ی کلیدی خاص تمرکز کرد بلکه باید به معنا و انگیزه دهی کلمات و عبارات دقت بیشتری داشت. زمانی که مردم عباراتی را جستجو می کنند واقعا بدنبال چه چیزی می گردند؟ برای اینکه بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت محتوای خود جلب کنم باید از چه عباراتی استفاده کنم؟ برای اینکه تنها رفت و آمد های عادی در سایت را به مشتری تبدیل کنم باید روی چه کلمات کلیدی تمرکز کنم؟

اگرچه هیچ یک از استراتژی های بالا جدید نیستند اما استراتژی هایی هستند که افراد حرفه ای تایید می کنند که با استفاده از این استراتژی ها در سال 2017 رتبه های برتری را میتوانید کسب کنید.

  • خوش فکری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی