تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک- کارآفرینی

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک- کارآفرینی

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک چیست؟
تجارت الکترونیک، به معنیِ انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.

آخرین مطالب

دیجیتال مارکتینگ

سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۷ ق.ظ

کسب و کارهای مختلف برای یافتن مشتریان جدید یا ارتباط با مشتریان فعلی خود از ابزارهای آنلاین مانند جستجو در گوگل، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و سایت‌های خود بهره می‌گیرند. تمام این فعالیت‌های بازاریابی آنلاین در یکاصطلاح کلی با نام بازاریابی دیجیتال خلاصه می‌شوند.

بر اساس آمارهای واقعی مدت زمان آنلاین بودن کاربران، بیش از دو برابر ۱۲سال قبل است و شیوه‌های بازاریابی و خرید کاربران نیز تغییر کرده است. چون کاربران زمان بیشتری را در اینترنت می‌گذرانند، پس شما نیز برای بازاریابی نیاز دارید با آن‌ها به صورت آنلاین در ارتباط باشید.

اصطلاح بازاریابی دیجیتال شامل تاکتیک‌های بسیاری از قبیل سایت شرکت شما، برند، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، کاتالوگ‌های داخل سایت و … می‌شود. در ادامه به برخی از این تاکتیک‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • وب‌سایت شما
  • محتوای بلاگ سایت شما (پست‌ها)
  • کتاب‌های آموزشی الکترونیک و کاتالوگ‌ها و بروشورها
  • اینفوگرافیک
  • ابزارهای تعاملی
  • شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، لینکدین، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و …
  • مبحث برندینگ شما ( لوگو، فونت و …)

 

تاکتیک‌ها

سئو به معنای فرایند بهینه سازی وب‌سایت شما برای دستیابی به رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجوگر است که باعث افزایش ترافیک وب‌سایت شمابه صورت ارگانیک و رایگان می‌گردد.

بازاریابی محتوا

ایجاد محتوا یا ارتقاء آن جهت رشد برند تجاری یا افزایش ترافیک که منجر به افزایش مشتریان شود.

بازاریابی درون‌گرا

بازاریابی درون‌گرا یا جاذبه‌ای به جذب مشتری همانند قیف اشاره دارد که بسیاری از کاربران پس از مطالعه محتوای باکیفیت و منحصربه‌فرد به وب‌سایت ما وابسته شده و سپس به مشتری تبدیل می‌شوند.

با تولید محتوای باکیفیت در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ برند کاربران با برند آشنا شده و منجر به افزایش ترافیک وب‌سایت می‌شود. به مجموعه همه این فعالیت‌ها بازاریابی شبکه اجتماعی می‌گویند که تأثیر بسزایی در افزایش فروش محصول دارد.

PPC یا پرداخت به ازای کلیک

در وب‌سایتی که ترافیک زیادی موجود است کاربران با کلیک روی یک آگهی به وب‌سایت موردنظر مراجعه می‌کنند که به ازای هر کلیک هزینه‌ای باید به وب‌سایت مبدأ پرداخت شود که گوگل ادوردز مهم‌ترین آن‌ها است.

همکاری در فروش

در صورتی که بخواهید برای فردی محصول او را تبلیغ کنید از طریق سیستم یا پلاگین همکاری در فروش می‌توانید آگاه شوید که مشتری محصول همکار شما را خریداری کرده است و یک پورسانت مشخصی دریافت کنید.

بازاریابی بومی یا همسان

برخی اوقات شما در صفحه‌ای از فیس‌بوک یا اینستاگرام تبلیغ می‌کنید که مالک آن پلتفرم نیستید و صفحه شما در صفحه دیگری تبلیغ می‌شود. در این موارد کاربر از وب‌سایت موردنظر خارج نمی‌شود و تجربه کاربری او مختل نمی‌شود.

 

اتوماسیون‌های بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی نرم افزارهایی هستند که فعالیت‌های بازاریابی، مانند همکاری در فروش، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی را به صورت خودکار انجام می‌دهند.

بازاریابی ایمیلی

هنگامی‌که یک شرکت با مشتری خود قصد دارد ارتباط مؤثر و دائمی برقرارکند از ایمیل استفاده می‌کند. استفاده از ایمیل یک روش بسیار ارزان و سریع برای تبلیغ محصول یا محتوا می‌باشد و کاربران جدید نیز از این طریق به راحتیبه مشتری شما تبدیل می‌شوند.

تفاوت میان بازاریابی درون‌گرا و بازاریابی دیجیتال چیست؟

این دو بازاریابی اساساً شبیه به هم هستند و روی ایجاد محتوا به صورت آنلاین برای جذب مشتری تمرکز دارند. اما تفاوت این دو بازاریابی در چیست؟

بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح برای همه تاکتیک‌های بازاریابی است. در بازاریابی شما تکنیک‌های درون‌گرا و برونگرا دارید. در درون‌گرا شما محتوای راجع به یک موضوع مرتبط با کار مشتری تولید می‌کنید و یا وبلاگی در زمینه خاص. ولی در بازاریابی برونگرا شما در یک سایت غیر مرتبط (مثلاً قسمت هدر یک سایت بسیار بزرگ)، شما برای همگان یک محصول را تبلیغ می‌کنید.

آیا بازاریابی دیجیتال برای همه کسب و کارها یعنی B2B و B2C مفید است؟

بازاریابی دیجیتال برای همه کسب و کارها در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدون توجه به آنچه که شرکت‌ها می‌فروشند، می‌توان محتوای مفید را آنلاین تولید کرد و نیازهای مشتری را تشخیص داد. البته باید به این نکته توجه کرد که استراتژی بازاریابی دیجیتال برای همه شرکت‌ها نباید یکسان باشد.

بازاریابی دیجیتال برای B2B

اگر شرکت شما B2B باشد، چون قیمت محصولات شما بالا است نیاز به شخصی برای مذاکره است و استراتژی بازاریابی دیجیتال نیز بر این اصل لحاظ می‌شود. استراتژی شما باید در این مورد این باشد که با سایت خود مشتری را از کیفیت بالای محصول مطمئن کنید. در B2B لینکدین می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

بازاریابی دیجیتال برای B2C

استراتژی خوب استراتژی بد

در این موارد باید کاربران را با سرنخ‌هایی از شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغ به وب‌سایت خودتان بیاورید و به مشتری تبدیل کنید. در B2C اینستاگرام ارزش بیشتری از لینکدین دارد. آژانس دیجیتال مارکتینگ

 

منبع

  • خوش فکری

نظرات  (۱)

  • انجام پایان نامه ارشد
  • بسیار عالی !

    به سایت گروه تحقیقاتی طلوع هم سر بزنید.

    انجام پایان نامه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی