تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک- کارآفرینی

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک- کارآفرینی

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک چیست؟
تجارت الکترونیک، به معنیِ انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.

آخرین مطالب

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ (Phseo)

دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷ ق.ظ

Related image




دیجیتال مارکتینگ چیست؟



دیجیتال مارکتینگ برای تمام تلاش های بازاریابی آنلاین شما اصطلاحی کلیدی است. شرکت ها از کانال های دیجیتالی خود، مانند جست و جوی گوگل، رسانه های اجتماعی، ایمیل و وبسایت خود برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده استفاده می کند. واقعیت این است که مردم نسبت به ۱۲ سال پیش، ۲ برابر بیشتر وقت خود را در حالت آنلاین به سر می برند.


چه بخواهیم چه نخواهیم سبک زندگی مردم تغییر کرده و حتی روش آن ها برای خرید کردن هم تغییر کرده است.


بازاریابیِ موثر در مورد مخاطبان شما، همواره در زمان و مکان مناسب تعریف شده است. این جمله به این معنی است که شما می توانید کاربران را در فضای آنلاین و در بستر وب پیدا کنید.


درباره بازاریابی درونگرا به عنوان یک ابزار موثر، برای جذب، تبدیل و نزدیک کردن مشتریان به برندمان زیاد صحبت کردیم. 

در حالی که ممکن است یک بازاریابِ درونگرا تفاوتی بین دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی درونگرا قائل نباشد، اما برخی تفاوت ها وجود دارد.


بنابراین بیایید ببینیم دقیقا دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تمام فعالیت های آنلاینِ شرکت، از وب سایت گرفته تا تبلیغات آنلاین، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوایی و طیف عظیمی از استراتژی ها و تاکتیک هایی که در چارچوب دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرند. هر بازاریابِ دیجیتال تصویری روشن از این دارد که هر روشی که برای دیجیتال مارکتینگ استفاده می کند، آیا اهداف کلیدیِ خود را پشتیبانی می کند یا نه؟!

در اینجا تعدادی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را با هم مرور می کنیم:

  • وب سایت شما
  • پست های بلاگ
  • کتاب های الکترونیکی و مجلات
  • اینفوگرافیک ها
  • ابزارهای تحلیلی
  • شبکه های اجتماعی( لینکداین، فیس بوک، اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، آپارات و غیره)
  • بروشورها و کاتالوگ های دیجیتال
  • گفت و گو و روابط عمومیِ آنلاین
  • دارایی های برند
Related image


تکنیک های دیجیتال مارکتینگ:

بهینه سازی موتور جست و جو (سئو):
روند بهینه سازی وب سایت برای بهبود رتبه در صفحه نتایج موتورهای جست و جو (گوگل، بینگ، یاهو و …) یا همان افزایش ترافیک ارگانیک که وبسایت شما دریافت می کند. ما قبلا در پست چرا بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو ضروری است؟ اهمیت این مطلب را توضیح داده ایم.

بازاریابی محتوایی:

خلق و ارتقای محتواهای بلاگ به هدف ایجاد آگاهی عمومی از برند، رشد ترافیک ورودی، ایجاد lead و یا مشتریِ بیشتر. برای پی بردن به نکات طلاییِ تولید محتوای کاربرپسند این مطلب را از دست ندهید.

بازاریابی درونگرا:

بازاریابی درونگرا به مانند یک قیفِ کامل، کاربرانِ آنلاین را جذب و به مشتریانِ راضی تبدیل می کند. می خواهید بدانید چگونه رایگان در گوگل اول شوید؟ اینجا را کلیک کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی:

یک روش برای ارتقای برند و افزایش بازدید محتوای شماست که می تواند موجب افزایش آگاهی از برند شما و ایجاد کاربرانِ علاقه مند به خرید گردد.

تبلیغات کلیکی ppc:

افزایش ترافیکِ ورودی به سایت شماست در زمانی که تبلیغات کلیکیِ ما در سایت های تبلیغ گیرنده قرار دارد. تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد که معروف ترینِ آن تبلیغات در گوگل یا همان adwords است.

بازاریابی پورسانتی یا affiliate marketing:

نوعی تبلیغ مبتنی بر عملکرد است که در آن ما تبلیغ کالاها و خدمات دیگران در سایتِ خود قرار می دهیم. حال اگر کاربرانی که از سایتِ ما با محصولاتِ آن مجموعه آشنا می شوند ، از آن مجموعه خرید کنند، پورسانتِ خریدِ کاربران به ما تعلق می گیرد.

اتوماسیون بازاریابی یا marketing automation:

اتوماسیون بازاریابی نرم افزارهایی هستند که هدف شان، اتوماتیک و خودکار کردن فعالیت های بازاریابی است. دپارتمان های بازاریابی باید ایمیل، شبکه های اجتماعی و سایر بخش های سایت‏شان را خودکار کنند.

روابط عمومیِ آنلاین:

روابط عمومی آنلاین، حفظ ارتباط مستمر با مشتری است که از طریق بلاگ، محتواهای سایت و شبکه های اجتماعی و نشریات دیجیتالی حاصل می شود.

دیجیتال مارکتینگ


حال ببینیم دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی درونگرا یا بازاریابی ربایشی چه تفاوتی دارد؟


روی کاغذ مشابه به نظر می رسند! هر دو در فضای آنلاین انجام می شوند و در هر دو تمرکز بر روی تولید محتوای کاربر پسند است. پس تفاوت در چیست؟

بازاریابی دیجیتال بین بازاریابیِ درونگرا و بازاریابیِ برونگرا تفاوتی قائل نمی شود. هر دو در چارچوب بازاریابی دیجیتال قرار می گیرند.

تاکتیک های بازاریابی برونگرا می خواهد پیام را مستقیما در پیش روی بیشترین افرادی که در فضای مجازی هستند ( صرف نظر از اینکه فرد مقابل چقدر مرتبط یا خواهان آن است) قرار دهد. مثلا تبلیغات بنری پرزرق و برقی که شما در بالای بسیاری از وب سایت ها می بینید. که سعی دارند محصولی را تحمیل کنند یا برای افرادی تبلیغ کنند که لزوماً برای دریافت آن آماده نیستند، در این زمره قرار می گیرند.

از طرف دیگر بازاریابانی که تاکتیک های بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای را به کار می ­بندند، از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدف خود به وب­سایتشان بهره می­ گیرند با این روش که دارایی­ های مورد نیاز آنها را فراهم می کنند. یکی از ساده ­ترین و بهترین ابزارهای بازاریابی جاذبه ای وبلاگ است. وبلاگ به سایت شما این امکان را می ­دهد که بر روی محتوای موردپسند مشتریانتان سرمایه ­گذاری کنید.

در نهایت بازاریابی جاذبه ای یا بازاریابی درونگرا روشی است که از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای جذب و تبدیل مخاطب آنلاین به مشتری بالقوه و سپس مشتری و بعد از آن هوادار استفاده می­ کند ( attract، convert ،close ،delight ). از طرفی بازاریابی دیجیتال یک واژه کلی است که شامل کلیه تاکتیک های بازاریابی اینترنتی ( صرف نظر از درونگرا یا برونگرا بودن آنها ) می­ شود.

آیا دیجیتال مارکتینگ هم برای کسب و کارهای B2B کار می کند و هم برای کسب و کارهای B2C ؟

دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری در هر صنعتی کار می کند. صرف نظر از مدل کسب و کار شما،بازاریابی دیجیتال موقعیت های خرید آنلاین را فراهم کرده و نیاز های مخاطبان را به دقت شناسایی و محتوای ارزشمندی برای آنان تولید می کند. با این حال قرار نیست استراتژی بازاریابی دیجیتال تمام شرکت ها به یک شکل باشد.

Image result for digital marketing


برای بیزینس های B2B (شرکت هایی که با مشتریانِ شرکتی سر و کار دارند)

اگر شرکت شما B2B است، تلاش های دیجیتال مارکتینگ شما، پیرامون ایجاد lead باید قرار گیرد.  و به عنوان هدف نهایی، کاربران را باید ترغیب کنید تا با کارشناسانِ فروش شما تماس بگیرند. به همین دلیل تمام فعالیت های بازاریابی دیجیتالِ شما بر راغب کردن مخاطب به تماس با کارشناسان فروشِ شما قرار می گیرد.

در کنار سایت شما، یکی از گزینه هایی که در بیزینس های B2B بسیار می تواند به شما کمک کند، استفاده از لینکداین برای ایجاد ارتباطات جدید است.

برای بیزینس های B2C (شرکت هایی که با مشتریانِ شخصی سر و کار دارند)

اگر شرکت شما در حوزه ی B2C کار می کند، با توجه به قیمت محصولات شما، اینطور به نظر می رسد که فعالیت های بازاریابی دیجیتال شما باید بر روی جذب کاربران به وبسایت شما و تبدیل آن ها به مشتری، بدون نیاز به ارجاع به کارشناسان فروش قرار بگیرد.

به همین دلیل در این شرکت ها، شما کمتر بر روی ایجاد lead تمرکز می کنید و در فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ خود، بیشتر بر روی نقشه سفر مشتری و شتابدهی به فرآیند خرید وی، از زمان ورود به وبسایت تا زمان خروجِ وی متمرکز می شوید. این مورد عموما به این معناست که در بازاریابی محتواییِ خود، بیشتر از حالت B2B بر روی ارائه ی ویژگی های محصولات خود تمرکز می کنیم. در واقع در این بیزینس ها، جلب توجه مشتری به محصولات خود به کمک تصاویر و انیمیشن های جذاب تری صورت می گیرد.

برای شرکت های B2C، کانال هایی مانند اینستاگرام و تلگرام نسبت به لیکداین، بهتر جواب می دهند.
تمام فعالیت های آنلاینِ شرکت، از وب سایت گرفته تا تبلیغات آنلاین، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوایی و طیف عظیمی از استراتژی ها و تاکتیک هایی که در چارچوب دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرند. هر بازاریابِ دیجیتال تصویری روشن از این دارد که هر روشی که برای دیجیتال مارکتینگ استفاده می کند، آیا اهداف کلیدیِ خود را پشتیبانی می کند یا نه؟!

منبع:


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی