۵۰ ایده کسب درآمد از اینترنت با سرمایه کم و درآمد میلیونی(بخش اول) (بازده)
شما میتوانید این کسب و کار را در کنار کار تمام وقتتان انجام دهید. وقتی از کسب و کار برخطتان به پول رسیدید میتوانید از شغلتان استعفا دهید.
وقتی دو سال پیش کسب و کار آنلاینم را شروع کردم، از به اشتراک گذاشتن ایدههایم با دیگران میترسیدم. بااینحال، فهمیدم که اشتباه میکردم، زیرا در یک زمان تنها بر دو یا سه ایده میتوانم کار کنم. پس تصمیم گرفتم تمام تحقیقات و ایدههایم را با شما درمیان بگذارم.
تنها شرط موفق شدن این است که میبایست شش ماه تا یک سال زمان بگذارید و مهارتهای جدید بیاموزید. اگر به سختی کار کنید یک سال دورهی کوتاهی است، و حتی کسب صد هزار تومان هم بدون ترک شغل تمام وقتتان یک دستاورد به حساب میآید.
۱۵ سال را در مدرسه گذراندم تا از یک دانشگاه خوب پذیرش بگیرم. چهار سال دیگر را در دانشگاه سپری کردم به این امید که در انتها شغل خوبی پیدا کنم. اگرچه هیچ تضمین شغلی وجود نداشت، من در رؤیای یک شرکت بزرگ بودم. پس از تکمیل تحصیلاتم، بهعنوان مهندس نرمافزار استخدام شدم و آنها مبلغ یک میلیون و نیم به من پرداخت میکردند، البته تحت شرایطی که تمام ساعتهایم را در دفتر میگذراندم.
به نظر من صرف صدها هزار تومان برای تحصیلات یک ایدهی بسیار بد است. در نهایت، شما تمام زمانتان را برای مبلغی میفروشید که حتی تا آخر ماه نیز دوام نمیآورد. من یک سال صرف یادگیری مهارتهای بازاریابی آنلاین و نگارش کردم. و اکنون بیش از ۱ میلیون تومان از بلاگم درآمد کسب میکنم، درآمدهای مضاعفی از خدمات مشاورهای که به استارتآپهای بازار ارگانیک ارائه میدهم نیز کسب میکنم.
چگونه یک صنعت را برای کسب و کار پرسود انتخاب کنیم
شما باید یک موضوع و صنعت را انتخاب کنید که به آن علاقمند هستید. من به کارتهای اعتباری، پسانداز پول با استفاده از ترفندهای مالی، و رشد کسب و کار بدون صرف هزینه برای تبلیغات علاقه داشتم. یک جامعهی آنلاین راهاندازی کردم تا به افراد کمک کنند بهترین کارتهای اعتباری برای بازپرداخت نقدی را در زمان خرید/ بنزین زدن/ مسافرت انتخاب کنند، تا از یک سفر لوکس با بودجهی کافی لذت ببرند، و به افراد کمک کند منبع غیرفعالی درآمد را شناسایی کنند.
شما میبایست مسیر درست هدایت ترافیک را به سمت وبسایتتان پیدا کنید. دو مسیر اصلی دسترسی به ترافیک برای وبسایتتان وجود دارد:
مسیر ۱: ترافیک از گوگل (+ ترافیک از بینگ، یاهو و داک داک گو)
مسیر ۲: ترافیک از فیسبوک (+ ترافیک از توییتر، گوگل پلاس، لینکدین)
صنایعی که فیسبوک را تسخیر کردهاند:
۱. اخبار و شایعات مربوط به هنرمندان
۲. ورزش
۳. سیاست
۴. بازاریابی و استارتآپ
۵. رسانه (اخبار و گرایشها)
صنایع تسخیر کنندهی گوگل
۱. تکنولوژی
۲. خرید
۳. فاینانس
۴. سلامتی
۵. آموزش
صنایع تسخیرکنندهی فیسبوک و گوگل
۱. مشاغل
۲. مد و زیبایی
۳. فرزندپروری
۴. خوراکی
۵. سفر و گردشگری
اخبار و شایعات مربوط به هنرمندان
اگر آدم بامزهای هستید و در جمع دوستانتان آنها را سرگرم میکنید، استعدادتان را هدر ندهید – وارد این حرفه شوید.
نترسید. وقتی این کار را شروع کنید بهصورت خودکار با مراحل آشنا خواهید شد.
۱: کلوپ کمدی و خنده
ویدیوهای کمدی به سرعت پخش میشوند. چند استندآپ کمدین، مانند میثم درویشانپور و مجید افشاری، وجود دارند که جدیدا به لطف رامبد جوان و برنامهی خندوانه به سلبریتی تبدیل شدهاند. دیگران نیز منتظر این هستند که نوبتشان فرا برسد. صدها کمدین وجود دارند که به دنبال راهی برای نشان دادن استعدادشان هستند. شما میتوانید با راهاندازی یک کلوپ کمدی و خندهی آنلاین به آنها کمک کنید.
۲: مخزن ویدیوهای خندهدار و بامزه
ویدیوهای بامزه از کودکان، سگهای پشمالوی کوچک، و گربهها یوتیوب و فیسبوک را پر کردهاند. آیا میتوانید مجموعهای گردآوری کنید که افراد بتوانند ویدیوی مناسب با نیازهای بازاریابی محتوایشان را بیابند؟
شما میتوانید با فروش مجوز به استارتآپها برای استفاده از این ویدیو درآمد کسب کنید. خالق ویدیوی اصلی نیز بهعنوان کمیسیون وجهی دریافت میکند.
۳: تلویزیون آنلاین واقعنما
برنامههایی که به زندگی واقعی افراد و حواشی آن میپردازند از طرفداران زیادی برخوردار هستند. با وجود اینترنت دیگر هیچ شخص یا سازمانی کنترل کامل را در دست ندارد. هر فردی میتواند مالک یک شوی تلویزیونی آنلاین باشد و با کانالهای بهنام رقابت کند.
۴: گروه دوستداران موسیقی
اگر توانایی تولید یک قطعهی موسیقیایی را ندارید، حداقل کاری که میتوانید انجام دهید این است که یک گروه دوست داران موسیقی راهاندازی کنید.
دقت داشتهباشید که یک گروه مشخص تشکیل دهید، مثلا هواداران موسیقی سنتی ایرانی، هواداران بابک جهانبخش و ….
اولین جایی که میتوانید کسب و کارتان را شروع کنید فیسبوک و تلگرام است. همچنین باید یک وبسایت و یک اتاق گفتگو داشتهباشید. در گام بعد میتوانید یک اپلیکیشن موبایل طراحی کنید.
۵: مدرسهی موسیقی
نیازی به فکر کردن نیست! اگر به آموزش موسیقی علاقه دارید، یک مدرسهی آنلاین برای آن راهاندازی کنید. شما میتوانید با کانال ویدیویی رایگان یوتیوب شروع کنید و چند ویدیوی آموزش موسیقی را در آنجا بارگذاری کنید.
وقتی بخواهم چیزی را یاد بگیرم به اولین جایی که رجوع میکنم یوتیوب است، اگر از آن فرد خوشم بیاید، سعی میکنم از حضور آنلاین او بیشتر بهره بگیرم. اگر تدریس باکیفیتی داشتهباشید میتوانید کسب و کار خوبی با این مدرسهی موسیقی داشتهباشید.
۶: برنامهریز مراسمات و جشنها
راههای زیادی برای انجام این ایده وجود دارد. ممکن است برنامهریز جشن تولد کودکان باشید، یا ممکن است تصمیم بگیرید جشنهای مربوط به جوانان را سازماندهی کنید.
نکتهی مهم: سعی نکنید تمام این کارها را با هم انجام دهید. اکثر مردم این کار را درک نمیکنند. هر کارآفرین با تجربهای به شما توصیه میکند در روزهای ابتدایی کارتان بر یک بخش متمرکز شوید نه بر کل این صنعت.
۷: ساخت ویدیوهای تبلیغاتی با هزینهی پایین
امروزه درخواست ساخت ویدیوهای تبلیغاتی اینترنتی به سرعت رو به افزایش است، تمام استارتآپها باید ویدیوهای تبلیغاتی اینترنتی زیادی بسازند. ویدیو راحتترین راه برای همه گیر شدن در یک بازهی زمانی کوتاه است، و هنوز هم افراد زیادی دانش این کار را ندارند.
ورزش
ایرانیهای همیشه به کشتی و فوتبال علاقهمند بودهاند.
وقتی میخواهید یک کسب و کار راهاندازی کنید باید به دنبال مقصود کسب و کاری باشید که مشتری داشتهباشد.
۸: باشگاه هوادارن فوتبال (کشتی)
فوتبال نقش مهمی در تفریحات مردم دارد. میتوانید بازیکن محبوبتان را انتخاب کنید و یک باشگاه هواداری برایش راهاندازی کنید.
۹: باشگاه ورزشی منطقهای
شما میتوانید یک باشگاه ورزشی آنلاین برای منطقهی خودتان راهاندازی کنید و آموزش دهید.
۱۰: اخبار و گرایشات
نام آن گویا است. جدیدترین اخبار ورزشی را انتخاب کنید، حقایق جالب اخبار را گزینش کنید، و به یک کانال اخبار ورزشی تبدیل شوید. بدون آن که یک ریات صرف تبلیغات کنید، در فیسبوک خوانندگان زیادی خواهید داشت.
۱۱: حقایق و شگفتیها
کمی با اخبار تفاوت دارد. به دنبال حقایق جالب دربارهی ورزشکاران،زندگی آنها و بازیشان باشید. اگر این کرا را بهخوبی انجام دهید اینگونه محتوا میتواند به سرعت همهگیر شود.
سیاست
سیاست همیشه یک حوزهی داغ بوده است و اگر به مباحثه علاقهمند هستید میتواند یک فرصت عالی برای شما باشد.
ایرانیها زمان زیادی را صرف بحثهای سیاسی در فسیبوک و توییتر میکنند.
شما نیز میتوانید وارد این وادی شوید و صفحهی فیسبوکی به نفع حزب محبوبتان بسازید.
۱۲: پیگیری دستاوردهای دولت
احزاب سیاسی در زمان انتخابات وعدههای زیادی میدهند و پیگیری این وعدهها از طرف مردم فراموش میشود. شما میتوانید پلتفرمی ایجاد کنید و بر تحقق وعدههای دولت تأثیرگذار باشید. شما میتوانید این وعدهها را دنبال کنید و آخرین اخبارشان را در اختیار خواننندگانتان قرار دهید.
۱۴: سازماندهی اخبار
رسانههای مختلفی وجود دارند که اخبار را به روشهای مختلف منتشر میکنند. شما میتوانید اخبار کانالهای مختلف را جمعآوری کنید. خوانندگان خوشحال خواهند شد از ایدهی تمامی کانالها و جریانات سیاسی در یکجا مطلع شوند.
۱۵: اپلیکیشنی برای تایید یا رد اخبار
اطلاعات زیادی در اینترنت وجود دارد. اخبار جعلی معضلی است که همهی افراد با آن روبرو هستند. آیا میتوانید سامانهای برای تعیین اعتبار اخبار بسازید؟
بازاریابی و استارتآپ
بازاریابی محتوا اصل موفقیت کسب و کار آنلاین است. اگر در زمینهی استارتآپها و بازاریابی دارای تجربه هستید، میتوانید ایدههای زیادی برای کسب و کار جدیدتان بیابید. شما میتوانید به بسیاری از کراآفرینان کمک کنید تا کسب و کارشان را راهاندازی کنند، بازاریابیشان را ساماندهی کنند، فروششان را افزایش دهند، نیرو استخدام کنند و پروژههایشان را مدیریت کنند.
۱۶: ایدههای درآمد غیرفعال
من قبلا استارتآپ تک محصولی داشتهام که از صفر شروع کردهام، و پس از آن برای بازاریابی با یک استارتآپ دیگر شریک شدم، بر نویسندگی آزاد و پروژههای بازاریابی کار کردم. سال گذشته، از شغل تمام وقتم بهعنوان سرپرست بازاریابی محتوا استعفا دادم زیرا منبع اصلی درآمدم کسب و کار آنلاینم است.
۱۷: آموزش فروش
مسئلهی بزرگ بعدی فروش محصولات است. اگر در زمینهی فروش تجربه دارید، به استارتآپهای دیگر کمک کنید. از به اشتراک گذاشتن دانشتان با دیگران نترسید. کاملا به یاد دارم که در اولین فروشمان چهقدر تلاش کردیم.
۱۸: طراحی برای استارت آپها
اگر استارتآپها را به دقت تحت نظر بگیرید، هر روز یک ایدهی جدید به ذهنتان خواهد رسید. این ایده به این معنی است که نقطهی شروع استارتآپها باشید. یک طراحی خوب برای وبسایت و اپلیکیشن سومین چالش بزرگ استارتآپها است. آیا میتوانید یک طراحی باکیفیت با هزینهی معقول فراهم کنید؟ اگر جوابتان مثبت است، همین امروز دست به کار شوید.
۱۹: استخدام نیرو و اخراج
اگر یک فرد بد را استخدام نمیکردیم میتوانستیم پول زیادی ذخیره کنیم (آن مرد پس از دو ماه با لپتاپ شرکت فرار کرد). ما در نهایت او ا دستگیر کردیم، ولی زمان زیادی را در تعقیب او از دست دادیم. او یک انتخاب اشتباه برای استخدام بود. باید همان ماه اول او را اخراج میکردیم.
یکی از اصول هدایت یک استارتآپ موفق این است: “به آرامی استخدام کن ولی وقتی به شک افتادید به سرعت اخراج کنید”.
اگر میدانید چگونه افراد مناسب استخدام را بیابید، پس میتوانید به بسیاری از استارتآپهایی کمک کنید که بهخاطر استخدامهای بد دچار افت ارزش شدهاند.
۲۰: بازاریابی محتوا با هزینهی صفر (ارگانیک)
من یاد گرفتهام چگونه بدون خرج کردن حتی یک ریال، به بازاریابی بپردازم. اگر با بازاریابی محتوا آشنا باشید، شما میتوانید به بسیاری از استارتآپهایی که بهدنبال رشد ارگانیک هستند، کمک کنید.
بسیاری از افراد از من میخواهند به کارهای بازاریابی استارتآپشان بپردازم. ولی من وقت کافی برای کمک کردن به تمام آنها را ندارم. درخواست برای بازاریابی محتوای خوب در بازار زیاد است. شما هم میتوانید از اینطریق پول خوبی به دست بیاورید.
۲۱: بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال بهمعنای هدایت ترافیک به وبسایت و اپلیکیشنتان از طریق گوگل ادز و فیسبوک ادز است. بازاریابی محتوا بیشتر دربارهی افزایش ترافیک ارگانیک به کمک، مقالات، ویدیوها و المانهای گرافیکی است. بازاریابی دیجیتال به معنای درک دادهها و بهینهسازی هزینهها است.
ادامه دارد...