تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک- کارآفرینی

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک- کارآفرینی

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک چیست؟
تجارت الکترونیک، به معنیِ انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.

آخرین مطالب

چگونه با سئو تکنیکال سایت خود را بهینه سازی کنیم

جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰ ق.ظ

گوگل هنگامی که نسخه جدید الگوریتم گوگل پنگوئن را در سال 2012 ارائه داد. وب سایت های زیادی دچار افت رتبه شدند. قبل از آن تاریخ خرید بک لینک برای سایت امری بسیار عادی بود و سئو بسیاری از سایت ها به بک لینک هایی که خریده بودند وابسته بود. اما امروزه دیگر نمی توان از این روش سئو استفاده کرد. در بالاآوردن سایت در نتایج باید نگاه بازاریابی به مساله داشته باشیم.

استراتژی های سئو برای آنکه امروز بتوانند بصورت ماندگار موثر واقع شوند بیشتر تلاش خود را برای یافتن کلیدواژه های غالب، و درک معنای کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربرانشان هستند. تحقیق کلمات کلیدی و یافتن هدف کاربران گوگل از کلمات کلیدی جستجو شده و تولید محتوای مرتبط با آن و بررسی سئو تکنیکال فرایندی است که امروزه شرکت های سئو برای ارتقاء رتبه سایت مشتریانشان انتخاب می کنند.

نکته : الگوریتم هایی مانند الگوریتم رنک برین Rankbrain در جهت گیری سئو کاران به سمت تحقیق درباره منظور و مفهوم کلید واژه های جستجو شده توسط کاربران تاثیر به سزایی داشته است. شناخت نحوه عملکرد این الگوریتم به مدیران سایت ها و سئو کاران کمک می کند که همواره سایت خود را با تغییرات کلمات کلیدی توسط کاربران، به روز نگه دارند.

 

سئو تکنیکال چیست؟ چگونه با سئو تکنیکال سایت خود را بهینه سازی کنیم

 

جایگاه سئو تکنیکال در کنار راهکارهای دیگر سئو

در سالهای اخیر سئو تکنیکال توانسته است جایگاه خود را در کنار روش های دیگر سئو مانند بازاریابی محتوا و تولید بک لینک  پیدا کند.

 

سئو تکنیکال در سرتاسر دنیا

به کار گیری سئو تکنیکال در سرتاسر دنیا

 Bartosz Goralewicz موسس و مدیر سئو شرکت Elephate میگوید:

هنگامیکه من سئو را آغاز کردم سئو کلاه سفید چندان جدی گرفته نمی شد و تولید بک لینک به عنوان مهمترین راهکار سئو شناخته می شد. اما من به سئو داخلی علاقه مند شده بودم و درباره آن بیشتر و بیشتر مطالعه و تحقیق می کردم.

عوامل موثر در سئو تکنیکال

  • اقدامات گوگل بر ضد بک لینک های اسپم و تولید بیش از حد لینک برای ارتقاء رتبه سایت
  • پیشرفت سریع الگوریتم های گوگل
  • پیچیده تر شدن وب سایت ها

 الگوریتم گوگل پنگوئن با مجازات سرسختانه سایت هایی که با تولید بک لینک به رشد ناگهانی در سئو دست یافته بودند باعث شد که سئو کاران به فکر راهکارهای دیگری برای جذب ترافیک طبیعی به سایت های خود باشند. در کنار تولید محتوا و بازاریابی محتوا، سئو تکنیکال قابلیت بسیار بالایی در بهبود سئو سایت دارد تا جایی که می توان گفت با استفاده از این تکنیک ها می توان  حتی بهتر از زمانیکه الگوریتم گوگل پنگوئن فعالیت خود را شروع نکرده بود، به پیش رفت.

تغییراتی که گوگل در الگورتیم های خود می دهد همواره بر روی فرایند سئو تاثیر می گذارد این تغییرات تنها به الگوریتم گوگل پنگوئن ختم نمی شود برخی از این تغییرات عبارتند از:

در سال 2003: الگورتیم Florida برای مقابله با به کارگیری بیش از حد کلمات کلیدی

در سال 2005: الگوریتم Jagger برای مقابله با لینک های اسپم

در سال 2009: الگوریتم Caffeine برای ایندکس کردن صفحات در زمان بروز رسانی آنها

در سال 2010: الگوریتم MayDay برای مقابله با محتوای بی کیفیت و یا کم کیفیت

در سال 2011: الگوریتم Panda برای بررسی کیفیت محتوا

در سال 2011: شروع به کارگیری SSL در رتبه بندی سایت ها

در سال 2011: الگوریتم Freshness برای بررسی به کارگیری محتوای منحصر به فرد و مقابله با محتوای کپی

سال 2012: الگوریتم گوگل پنگوئن و مقابله با لینک های اسپم

سال 2012: استفاده از Knowledge Graph

 سال 2012: سختگیری گوگل به EMD یا به کارگیری دقیق کلمه کلیدی در نام دامنه

سال 2013: الگوریتم Phantom و بررسی کیفیت بروز رسانی ها

سال 2013: الگوریتم Hummingbird به عنوان یکی از الگوریتم هسته ای گوگل کار خود را آغاز کرد.

سال 2013: الگوریتم رنک برین RankBrain به بررسی معنایی کلید واژه های جستجو شده پرداخت

تغییرات کوچکتری هم در بین این سال ها رخ داده است مثلاً:

سال 2005 گوگل نقشه سایت را معرفی کرد

سال 2009 گوگل استفاده از تگ canonical را توصیه کرد.

سال 2011: سایتSchema.org و امکان ایجاد جذابیت بصری در صفحه نتایج جستجو

سال 2011: صفت rel=next/prev برای وبلاگ ها معرفی شد تا مدیران وبلاگ بتوانند صفحات بعد و قبل مقالات خود را به گوگل معرفی کنند.

 سئو تکنیکال موضوعات متنوعی را دربر می گیرد و شرکت های مختلف با راهکارهای متفاوتی با آن مواجه می شوند. وب سایت ها امروزه بسیار پیچیده شده اند. این پیچیدگی بر مواردی مانند سرعت صفحات، ایندکس شدن محتوا  و رندر کردن سایت تاثیر گذاشته است. از طرفی رفتار مخاطبان نیز تغییرات زیادی کرده است. مخاطبان امروزه از گوشی های همراه خود برای جستجو استفاده می کنند و همین حالا که این مقاله را می خوانید جستجو صوتی در موبایل در حال گسترش است. شما می توانید با هر زبانی حتی زبان فارسی با گوشی خود حرف بزنید و خواسته خود را مطرح کرده و گوشی شما برایتان داده های مرتبط را از وب می یابد. این تغییرات تاثیرات فراوانی بر روی سئو گذاشته اند.

سئو تکنیکال چیست؟

هر اقدامی که با هدف بهبود رتبه سایت در صفحه نتایج جستجو انجام شود را سئو تکنیکال می نامند. در تعریفی دیگر: سئو تکنیکال شامل تحلیل سایت توسط ربات های گوگل یا Crawl، ایندکس شدن صفحات توسط گوگل و پردازش این موارد برای بررسی تاثیر آنها بر رتبه سایت است.

در سئو تکنیکال باید به این سوالات پاسخ دهید:

  • آیا ربات های موتورهای جستجو می توانند صفحات سایت شما را پیدا کنند؟ برای بررسی این موضوع باید در باره وضعیت کدهای سایت، نقشه سایت، اطلاعات ساختار صفحات سایت، فایلrobots.text مطالعه کنید.
  • آیا ربات های موتورهای جستجو میتوانند صفحات سایت شما را ایندکس کنند؟ برای پاسخ به این موضوع باید در باره متا تگ Robots مطالعه کنید.
  • آیا ربات های موتورهای جستجو قادر به رندر کردن صفحات سایت شما هستند؟ مسائلی مانند قابلیت رندر شدن فایل های جاوااسکریپت، صفحات داینامیک، سرعت سایت، را باید برای پاسخ به این سوال مطالعه کرد.
  • آیا ربات های موتورهای جستجو قادر به درک محتوای صفحات شما هستند؟ برای پاسخ به این سوال باید درباره structured data و سایت Schema.org و قابلیت درسترسی به کدهای HTML مطالعه کنید.
  • آیا شما به موتورهای جستجو اطلاعات درستی برای رتبه دهی به محتوای خود ارسال می کنید؟ مواردی در ارتباط با تگ های canonical و صفحه بندی ها را برای پاسخ به این سوال باید بررسی کرد.
  • آیا این صفحه ارزش رتبه گیری را دارد؟ مواردی مانند محتوا، ارتباط محتوا با کلمات کلیدی، اعتبار، HTTP، UX، تعامل سایت با موبایل، سرعت بارگذاری سایت، باید برای پاسخ به این سوال مورد بررسی قرار گیرد.

 

سئو تکنیکال چیست؟

 

آموزش سئو تکنیکال

یادگیری و آموزش یک فرایند است که سه مرحله ذهنیت، دانش، کاربرد را در بر میگیرد. اما بیشتر شما تنها به بخش دانش تمرکز دارید. دلیل شکست نیز اغلب همین است. برای یادگیری باید به هر سه بخش توجه داشت. درست مانند سه چرخه ای که نمیتوان با یک چرخ آن را به مقصد رساند. آموزش را هم تنها با دانش نمی توان به مقصد رساند.

ذهنیت درست برای یادگیری سئو تکنیکال

اولین نکته این است که شما بعنوان یک سئو کار یا یک مدیر سایت همه چیز را نمی دانید. اگر رتبه سایتی افت کرده است و دلیل آن را نمی دانید اولین قدم آن است که بگویید من دلیل این افت را نمی دانم. شما به عنوان سئو کار یا مدیر سایت وظیفه دانستن همه چیز را ندارید بلکه وظیفه دارید دلیل این مشکلات را پیدا کنید. سئو مانند علوم دیگر نیست این علم همواره در حال تغییر است و همواره باید در حال یادگیری بود.

 

ذهنیت سئو تکنیکال

 

دانش سئو تکنیکال- برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو تکنیکال چه چیزی باید آموخت؟

با توجه به اینکه اینترنت سرشار از منبع یادگیری رایگان است برای یادگیری سئو تکنیکال نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه ندارید. وبلاگ های منتشر شده توسط گوگل و بینگ و سایت هایی مانند MOZ و SEMrush منابعی هستند که رفرنس سئو کاران متعددی در سراسر دنیا می باشند و شما هم می توانید به صورت رایگان از اطلاعات آنها استفاده کنید.

 

دانش سئو تکینکال

 

یکی از نکاتی که در باره یادگیری باید خاطر نشان کرد اهمیت تکرار برای به خاطر سپاری موضوعات است:

 

فرایند یادگیری

 

می توان با یادگیری ابزارهای موثر در سئو نیز دانش خود را بالابرد. شما برای به کارگیری سئو تکنیکال باید مواردی مانند نحوه ایندکس شدن صفحات توسط گوگل نحوه خزش و یا یافتن صفحات توسط ربات های گوگل و موارد اینچنینی را نیز فرا بگیرید.

 

ابزارهای سئو

 

به کارگیری سئو تکنیکال

مهم نیست دانش سئو شما چقدر است تا زمانیکه شما یک پروژه سئو را خود راه اندازی نکنید. تسلط شما بر سئو کامل نیست. بنابراین یک سایت، وبلاگ، فروشگاه، یا حتی صفحه ویکی پدیا برای خود ایجاد کنید و تلاش کنید تا برای آن مخاطب واقعی ایجاد کنید.

یک سئو کار حرفه ایی همواره در حال اجرای پروژه ای برای خود یا مشتریانش است.


منبع:

https://www.seo24.ir/%D9%85%D9%81%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85-%D8%B3%D8%A6%D9%88/article/%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%84-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.aspx

  • خوش فکری

نظرات  (۲)

با سلام خدمت دوست عزیز 

وبلاگ بسیار زیبایی دارید و هم مطالب آموزنده بود به سایت تک یدا هم سر بزنید

اگر مایل به حمایت از سایت ما بودید مارو به عنوان مجله سرگرمی www.takvida.ir  لینک کنید

دوست دار شما تک ویدا

www.takvida.ir

  • مشخصات گوشی
  • مرسی از بلاگ خوبتون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی